Отруйна нафту і стрімко зростаючі ціни на українських заправках

Image 16.05.2019

Аварія великого масштабу, що відбулася 25 квітня, торкнулася інтересів держкомпанії «Укртранснафта» і стала причиною припинення транзиту нафти з Росії в Європу

Аварія великого масштабу, що відбулася 25 квітня, торкнулася інтересів держкомпанії «Укртранснафта» і стала причиною припинення транзиту нафти з Росії в Європу. Незважаючи на вагомі аргументи для відключення прокачки російського ресурсу, влада України не була в числі перших, хто вдарив на сполох з цього приводу.

Найближчі «сусіди» білоруси, поляки, а також чехи й словаки виявилися більш обачними, прийнявши рішення припинити приймання нафти, насиченої органічними та хлоридними речовинами. Фахівці створених комісій проводять перевірку і з'ясовують, хто оплачуватиме завдані збитки за прийом зіпсованого «чорного золота», що створює корозійну небезпеку для магістральних трубопроводів і устаткування підприємств нафтопереробної промисловості.

Транзит отруєної нафти з Росії через Білорусь на територію України та Європи

За офіційними даними, Україна наразі не значиться в списку постраждалих від аварії сторін. Швидше за все, це пов'язано з припиненням поставок сирої нафти ще 5 років тому. Однак ця обставина нітрохи не перешкоджає зростанню вартості на нафтопродукти, що пропонуються масовому споживачу.

Лідерську позицію в негативному рейтингу обіймає Білорусь, яка експортує нафтові ресурси на українську територію. А це означає, що неякісна російська нафта може негативно вплинути на технічну справність обладнання «Укртранснафти». Пряма залежність нафтопереробних компаній Білорусі від нафтових поставок з Росії спричинила колосальні збитки у розмірі $ 100 000 000 в результаті того, що сталося.

Схожі проблеми спіткали чеські та польські заводи з нафтопереробки. Зараз вони готуються висунути свої претензійні звернення російському уряду. Влада Угорщини, скориставшись ситуацією, розраховує на збільшену кредитну підтримку з боку Москви.

Найменш постраждалою виявилася Німеччина. Превалююча частка нафтових ресурсів, що надходить на її НПЗ з російськими капіталами, проводиться по складних транзитних схемах.

Зліт ціни

Вимушене блокування поставок "чорного золота» марки Urals з Росії послугувало причиною різкого і стрімкого зростання цін. 25 квітня ситуація на ринку загострилася і вийшла з-під контролю, визначивши вартість одного бареля сировини марки Brent в 75 $, і це далеко не межа. Якщо не вистачає заправити машину, тоді скористайтеся послугою - приватної позики в МФО, ми вам допоможемо заправити вашу ластівку!

Кризова ситуація на нафтовому ринку вплинула на вартість нафторесурсів на території України, де буквально за 1 добу зросли ціни на пальне. Так, прості громадяни на різних заправках могли спостерігати підвищення вартості палива в інтервалі від 0,3 до 1 гривні за літр, крім автогазу. Дивовижний факт: вартість дизельного палива практично зрівнялася з ціновим рівнем бензину.

Білоруське дизпаливо рятує становище. Ціновий прогноз на майбутнє

Уже до вечора наступного після аварії дня визначилися критичні цінові позначки на пальне:

• «А-95» за ціною 30 гривень за 1 літр;

• «дизель» за ціною 29,3 гривні за 1 л.

У дрібному опті пальне пропонувалося за ціною 35000 гривень за тонну бензину і 30000 гривень за літр дизпалива.

Аналітики фінансового ринку поки що побоюються робити прогнози, оскільки не визначені терміни усунення аварійних наслідків. Місцеві інформаційні джерела припускають, що стабілізувати сформований прецедент вдасться в 3-тижневий термін. Що ж стало причиною цінової нестабільності та провалу в постачанні стількох нафтопереробних заводів? Ми постарались розібратися в ситуації.

Справжні причини аварійного стану

Представники компанії «Транснафта» пояснюють неприємний інцидент випадковою помилкою, через яку нафта, змішана з хлоратами, була закачана в російські трубопроводи. Чимало експертів вважають це пояснення неправдивим.

За словами російських спікерів, у 2012 році російський уряд схвалив закачування хлористих речовин у свердловини, що вплинуло на якість сирої нафти в подальшому. Якщо вірити їм, цей процес став систематичним до моменту серйозного збою у контрольній автоматиці «Транснафти».

Пояснення викликає у фахівців здивування і великі сумніви щодо його правдивості, адже свердловини не мають прямих контактів з магістральними трубопроводами. Після викачування нафта проходить кілька етапів ретельного очищення, що усуває не тільки хлорати, а й воду, а також інші сторонні домішки. Залишається тільки здогадуватись, яким чином минувши 10-ки очисних установок, отруйна нафту експортувалася в інші країни...

Білорусь призупинила транзит сирої російської нафти у зв'язку з великими збитками

Врегулюванням питання на даний момент займається контрольна комісія «Транснафти». Однак показники якісної оцінки і технічний стан мають мінливий характер. Тому в черговий раз можна переконатися в несумлінності постачальників, які сприяють зростанню нафтових цін на європейському ринку.

«Нафтові інтриги»

Аварійні ситуації на магістральних нафтопроводах вже неодноразово ставали приводом для непублічного переформування ринку експорту. Оголосивши формальну причину технічної несправності, сторони картельних договорів намагаються визначити найбільш вразливі місця опонентів і отримати максимальну вигоду від подальших переговорів.

За аналогією вищеописаної ситуації влада Росії поринула в переговори з керівництвом картельної OPEC, зробивши ставку на санкційні обмеження США проти Ірану.

Прикриваючись розширеними санкціями, висунутими владою США, «Роснафта» лише 2 роки тому придбала найбільший нафтопереробний Джамнагарський завод на території Індії, здатний забезпечити переробку 80 000 000 тон нафти/рік. Після успішно завершеної угоди глава компанії І. Сєчін і трейдер Trafigura зі Швейцарії вивели багатомільярдні капітали з Росії з метою купівлі Essar Oil. Ефективне придбання було перейменовано в Nayara Energy, після чого керівництво «Роснафти» розвернуло більш ніж прибутковий бізнес, який контролює діяльність 5000 індійських АЗС.

Прямі поставки російської нафти з далекосхідного регіону через Сингапур на західну територію Індії невигідні, що добре розуміють грамотні фахівці. Однак арабські країни, що входять у картель OPEC, були стривожені повідомленням про те, що в планах РФ масштабні кампанії по заміщенню нафтових ресурсів з Ірану.

Схема поставок російської нафти, яка вже встигла стати традиційною, виглядає наступним чином. РФ здійснює транзит нафти іранським торговим агентам через компанії, розташовані на Каспії та в країнах Закавказького регіону. Іран же поставляє «чорне золото» на територію Індії в аналогічному обсязі. Цей обмін розроблявся і впроваджувався напередодні очікування американських санкцій.

Система принесла колосальні доходи російському «Лукойлу» за допомогою страшилок про іранське ембарго. Найбільша на території Росії приватна нафтопереробна компанія значно збільшила свій прибуток завдяки викупленим узбецьким нафтопромислам і декільком заводам з нафтопереробки у країн, розташованим на узбережжі Чорного моря.

Загострення конфлікту між державами Росії та США спонукало керівництво «Лукойлу» якомога швидше позбутися таких активів за кордоном. У їхньому числі нафтопереробний завод в Одесі та ще одне підприємство «Карпатнафтохім», що також розташоване на українській території. Обидва підприємства на даний момент переживають занепад, але як і раніше забезпечують РФ вуглеводнем.

В аналогічній ситуації на сьогоднішній день бенефіціаром виступає вже «Роснафта», яка незважаючи на актуальні санкції, висунуті українською та американською країнами, активно корумпує владу України та незримо контролює діяльність найбільшого українського Лисичанського НПЗ.

Росія ввела заборону на постачання нафти на територію України. Чи зможемо ми обмежитися білоруським паливом?

Пряма залежність нашої країни від імпортованих нафтових ресурсів змушує владу України систематично шукати вихід зі сформованого несприятливого положення. Протягом 5 років до магістральних нафтопроводів не підпускаються конкуруючі з «Роснафтою» експортери.

Доречно сказати, що розташовані на території Казахстану компанії КНР могли б схилити Росію до перемир'я. Для цього потрібно просто дозволити постачання нафти з каспійського регіону через трубопровід, що йде на територію України.

Однак Москва всіляко перешкоджає здійсненню цього плану, справно виділяючи кошти та ресурси для блокування труби, використовуючи найрізноманітніші способи. Наприклад, вимагає автономії для суміжних з РФ українських територій. Поява інвесторів, негативно налаштованих по відношенню до нашої країни, у Лисичанську, несе пряму загрозу для України. Також російська влада не гребує залякуванням арабських країн своїми торговими відносинами з Іраном та обіцянками надати їм істотну частку на ринку в Європі.

Чи стануть араби учасниками цих хитросплетінь? Спірне питання. Побоювання підтверджуються висновком цінового союзу OPEC з Росією, міцність якого доказується участю обох сторін у сирійській військовій кампанії в зимовий період. На зміцнення торговельних відносин вплинув також вихід з OPEC Емірат Катару.

З практичної точки зору цінова змова лише призупинить розв'язання проблем, а не усуне наявну загрозу відключити Індію від арабського нафтопостачання.

Нафта з Ірану за контрактами, укладеними з Росією, буде поставлятися вигідніше, викликаючи справедливе невдоволення арабських експортерів.

Ціна на нафту Brent досягла критичної піврічної позначки

Тимчасове призупинення індійських нафтових поставок взамін на транзит від арабської сторони на східноєвропейську територію через РФ теоретично виглядає цілком рівноцінно. Це підтверджується систематичними повідомленнями засобів масової інформації про стрімко зростаючі поставки сирої нафти польській та угорській сторонам від учасників картелі OPEC.

Аварійне становище на магістральному нафтопроводі дозволить московській владі провести детальний моніторинг попиту в цьому регіоні, і підвести підсумки, продовживши надалі хитру політичну гру.



Всі статті Оформити кредит
Рейтинг 5 / 5
від 1 голосів.
ТОВ "КВІК МАНІ", Код ЄДРПОУ 40849234
Р/р 26003052651689 в ПАТ "ПРИВАТБАНК", МФО 320649
093 564 0101
095 564 0101
097 564 0101