Як не дратувати колег на роботі

Image 26.09.2019

Дружня чи хоча б не дратівлива обстановка на роботі...

Дружня чи хоча б не дратівлива обстановка на роботі — важливий фактор, без якого працювати набагато складніше. Але якщо хтось дратує вас, варто подумати: а чи не дратуєте когось ви?

Бути подразником для колег — не просто погано, а й не вигідно. У такому разі вас, швидше за все, не прикриють і не врятують у складній ситуації. А отже, вам буде складніше працювати і легше втратити роботу. Однак у будь-якій ситуації на допомогу прийде кредит цілодобово. Скористайтеся вигідним рішенням для усунення нагальних проблем.

Що можна говорити колегам, а від яких фраз або розмов краще утриматись?

Повідомлення про дедлайн в останній момент

Якщо на вас покладено обов'язок давати комусь-то завдання, не повідомляйте йому про дедлайн за ніч перед тим або навіть за добу, якщо робота об'ємна. Ніхто не хоче працювати у вільний час через чиюсь забудькуватість чи безвідповідальність. Це не просто непрофесійно, а й просто негарно з банальної людської точки зору.

Не думайте лише про себе. Не тільки у вас є інші справи, крім роботи. І не тільки ви маєте право на законний відпочинок. Уявіть собі, що ваш начальник повідомив вам про дедлайн у останній момент, і ви замість того, щоб спокійно спати, сидите за комп'ютером і робите звіт. Вам це буде приємно? Ось і вашим колегам ні.

«Я візьмуся, але обіцяти нічого не буду»

У кожного є свої завдання, які потрібно вчасно і якісно виконувати. Це нормальна організація будь-якої роботи. Найчастіше завдання одноманітні, з приблизно однаковими термінами виконання (докладніше про дедлайни читайте вище). Ви або вчасно робите їх, або ні, без інших варіантів. І якщо ви нестабільна, безвідповідальна людина, на яку не можна покластись, не розраховуйте на добре ставлення.

Дурне заперечення своєї провини

Скажімо, ви ненароком щось зламали. Не треба робити здивовані очі і клястися, що «воно саме». Вам все одно не повірять, оскільки «саме» мало що й коли ламається (особливо, якщо мова йде про механічні пошкодження). Але вас вважатимуть за боягузливу людину чи просто за таку, яка не вміє визнавати свої помилки.

У разі наявності вашої провини ідеальним варіантом буде відразу усунути поломку або звернутись за допомогою, чесно визнавши свою провину. Не варто сподіватись, що ніхто не помітить, і визнавати свою помилку тільки в разі прямого запитання. Чесність та вміння відповідати за свої вчинки — чудові якості.

Заздрісні чи принизливі фрази

Припустимо, ваш колега отримав підвищення або досяг якогось іншого успіху. Якщо він ділиться цим з вами, спробуйте порадіти за нього. Не потрібно удавано дивуватись, мовляв, як це такому, як він, доручили таку важливу роботу. Навіть якщо ви дійсно здивовані або ж вам заздрісно, не демонструйте це. В крайньому разі, обмежтеся черговим привітанням, якщо від душі сказати щось приємне ніяк не виходить.

Зловживання запозиченими словами

Брейншторм, краудфандинг та інші модні запозичені слова — це, звісно, добре, але потрібно знати міру. Уникайте їхнього надмірного вживання, особливо в разі, коли можна легко використати звичні вуху україномовні аналоги.

Демонстрація свого ЧСВ

Навіть якщо ви знаєтесь на чомусь краще, чим хтось інший, не потрібно надягати на себе корону, розкидатись зарозумілими фразами і демонструвати зневагу до інших людей. Будьте злегка простішим і стримайте своє его, тоді працювати в колективі стане набагато легше й приємніше. По можливості допоможіть комусь освоїти те, чим володієте. Адже й ви колись були початківцем.

Пам'ятайте, що незамінних людей не буває. Якщо ви зарозуміло пропонуєте начальству знайти когось, хто впорається із завданням краще за вас, не дивуйтесь, якщо таку людину реально знайдуть.

«А я говорив, що так і буде!»

Зазвичай ця фраза і схожі використовуються в негативному контексті. Наприклад, ви передбачали щось погане, вас не послухали, а воно дійсно сталось. Не треба тикати людину носом в її помилку, як би вам того не хотілося. Дайте тому, хто помилився, самому розібратись, якщо тільки він не просить вас про зворотнє. Інакше це буде виглядати так, що ви радієте чужим невдачам.

«Та забий/заспокойся», «не парся»

Якщо людина переживає якісь складнощі, таке вона точно хоче чути найменше. Можете бути в цьому впевнені. Не можете дати пораду по суті — краще промовчіть.

«Як можна цього не знати?!»

Зазвичай цю фразу говорять дещо зневажливим тоном. Мовляв, як ти, на своїй-то посаді і в своєму-то віці не знаєш таких елементарних речей? Ось тільки, можливо, багато хто думає те ж саме про вас. Повірте, ви не експерт у всіх питаннях, і, якщо навіть хтось чогось не знає, куди краще направити його в потрібне русло менш образливим шляхом.

Демонстрація байдужості

Тут і коментувати нічого. Не будете підтримувати людей — вони не підтримуватимуть вас. Все просто й логічно. Причому підтримка не обов'язково повинна бути безпосередньо пов'язана з роботою. Припустимо, у колеги помер кіт. Навіть якщо ви не любите котів, не потрібно ставитись до його втрати зверхньо і говорити щось типу «ну помер і помер, мені яка різниця?». Те, що байдуже вам, може бути дуже важливо іншим. Не можете нормально поспівчувати — просто промовчіть.

Зловживання «старими» словами

Так само, як і у випадку зі всякими брейнштормами, але навпаки, з надмірним використанням застарілих слівець і фраз. До таких відносяться, наприклад, «ваш покірний слуга» і схожі фрази. Інколи можна задля жарту сказати щось отаке, але використання мовних зворотів, що канули в Лету, на постійній основі — штука дуже дратівна.


Всі статті Оформити кредит
Рейтинг 0 / 5
від 0 голосів.
ТОВ "КВІК МАНІ", Код ЄДРПОУ 40849234
Р/р 26003052651689 в ПАТ "ПРИВАТБАНК", МФО 320649
093 564 0101
095 564 0101
097 564 0101